VIZIUNEA UNEI NOI ERE PENTRU LEXUS
Lexus a castigat o pozitie unică pe piata prin dezvoltarea concomitenta a celei mai extinse game de vehicule hibride premium din lume si producția supercar-ului LFA si a altor modele de performanta pura din gama „F”. Strategia sa hibrida a generat aproape doua milioane de vanzari la nivel global de la introducerea RX 400h in 2005, in timp ce astazi ofera 9 modele hibride si electrice de vanzare in aproximativ 90 de tari din intreaga lume. Distinctia sa de inovator tehnologic si lider mondial in sistemele de propulsie electrificata ii ofera platforma perfecta de la care sa faca fata noilor provocari.
Industria auto se afla intr-o perioada de transformare unica in secol, in care trebuie sa abordeze schimbarile fara precedent in stilul de viata si valorile oamenilor, oferind mobilitate, indeplinind in acelasi timp misiunea sociala urgenta de neutralitate a carbonului si adoptarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabila ale Natiunilor Unite. (SDG).
Bazandu-se pe experienta sa si adoptând inovatia prin viziunea sa Lexus Electrified, marca Lexus isi va aplica punctele forte de cercetare si dezvoltare pentru a atinge aceste obiective, continuand in acelasi timp sa depaseasca asteptarile clientilor cu masini de calitate premium care ofera o experienta remarcabila la volan si senzatia artistica a luxului.
Noul concept LF-Z Electric incorporeaza performante de conducere, stil si tehnologie pe care Lexus intentioneaza sa le puna in aplicare pana in 2025. Va avansa in continuare Lexus Driving Signature, reunind expertiza dobandita in dezvoltarea automobilelor de performanta cu noile oportunitati oferite de sistemele de propulsie electrificata, pentru a oferi soferului un raspuns exceptional si un sentiment de a fi pe deplin conectat cu masina sa.
LF-Z Electric ofera acest lucru prin utilizarea tehnologiilor avansate si a unei platforme EV dedicate. De exemplu, obtine performante dinamice superioare, datorita locației ideale a bateriei si a motorului electric, tehnologiei de tractiune integrala DIRECT4 si a altor caracteristici ce asigura un grad ridicat de libertate a mobilitatii, care il diferentiaza de vehiculele conventionale. De asemenea, ofera functii avansate informative si de divertisment care vor fi disponibile clientilor Lexus in viitorul apropiat.
Pana in 2025, Lexus va introduce 20 de modele noi sau relansate, inclusiv peste 10 vehicule electrice (BEV), plug-in hybrid (PHEV) si full hibrid (HEV), pentru a satisface nevoile diferitelor tari si regiuni din jurul lume. Acesta isi va consolida gamele sedan si SUV si va explora, de asemenea, posibilitatea de a introduce noi tipuri de vehicule, cum ar fi modele sportive, limuzine cu sofer si modele in categorii complet noi. Pe tot acest parcurs, Lexus va raspunde provocarii de a oferi noi valori premium, depasind in acelasi timp diversele asteptari ale clientilor sai din intreaga lume.
Lexus intentioneaza sa ofere versiuni electrificate ale tuturor modelelor sale pana in 2025, pana cand se asteapta si ca vehiculele electrificate sa reprezinte mai mult de jumatate din vanzarile sale globale. In plus, isi propune sa atinga neutralitatea carbonului pe tot parcursul ciclului de viata al tuturor modelelor sale pana in 2050, inclusiv in fabricarea materialelor, logistica pieselor si vehiculelor, scoaterea din funcțiune si reciclarea. Pe langa selectarea atenta a materialelor utilizate in vehiculele sale, Lexus va lua in considerare si impactul asupra mediului al modului in care sunt fabricate aceste materiale.
In martie 2024, Lexus va deschide un nou centru de afaceri si tehnologie in Shimoyama, prefectura Aichi, Japonia, pentru a accelera planificarea si dezvoltarea de noi produse. Acest centru va reuni echipele implicate in proiectarea, dezvoltarea si planificarea urmatoarei generatii de vehicule si va promova o colaborare deschisa si valoroasa cu parteneri externi. Aceasta abordare concentrata a muncii în echipa va contribui la cresterea calitatii oferite clientilor, precum realizarea intregului potential al Lexus Driving Signature.
PRINCIPALELE CARACTERISTICI
LF-Z Electric prezinta viitorul Lexus, cu design-ul, conducerea si tehnologiile avansate care vor aparea in noile modele ce vor fi introduse pana in 2025.
Utilizarea unei platforme EV dedicate este un pas fundamental in realizarea obiectivului Lexus Electrified de a „folosi tehnologia de electrificare pentru a realiza o evolutie semnificativa in performanta de baza a vehiculului”. Noul sistem de control al tractiunii integrale DIRECT4 diferentiaza si conceptul de vehiculele conventionale.
Combinand tehnologiile de electrificare si control al miscarii pe care le-a dezvoltat de-a lungul anilor, Lexus isi propune sa livreze Lexus Driving Signature cu o experienta de conducere care creeaza o conexiune mai buna si directa a vehiculului cu soferul.
Caroseria exterioara este intens sculptata, accentuand o atractie emotionala care este intrinseca Lexus, in timp ce instalarea motorului electric de mare putere in spate contribuie la performante dinamice si agile.
Interiorul este un spatiu deschis si minimalist, cu cockpit Tazuna, adaptat la calitatile specifice conducerii vehiculelor electrice si care imbratiseaza filosofia concentrata pe sofer care a stat la baza Lexus de-a lungul istoriei marcii.
Inteligenta artificiala a vehiculului (AI) foloseste dialogul cu soferul pentru a afla preferintele personale si caracteristicile comportamentului, permitandu-i sa faca sugestii utile, cum ar fi detalii despre ghidarea rutei si informatii despre destinatie. De asemenea, va contribui la linistea sufleteasca a soferului, luand in considerare problemele de siguranta in timpul calatoriei.
O CONEXIUNE IMBUNATATITA OM-MASINA
Lexus Driving Signature ofera soferului sentimentul de conectare perfecta la acceleratia, decelerarea si directia masinii in orice moment, cu raspunsuri liniare prompte, ce sunt fidele informatiilor furnizate de ei si intențiilor lor.
Proiectarea si dezvoltarea LF-Z Electric contribuie la livrarea acestei functii de conducere, avand inertie ideala datorita poziției optime a bateriei si a motorului. Electrificarea inseamna ca ambalajul masinii nu este constrans de antrenarea rotilor prin motor si transmisie, o evolutie in functionarea de baza a vehiculului care ajuta la realizarea Lexus Driving Signature.
Pozitionarea bateriei longitudinal sub podea asigura o structura mai rigida a vehiculului, scade centrul de greutate al masinii si ajuta la absorbtia zgomotului si vibratiilor de pe suprafata drumului. Aceasta abordare mareste si mai mult nivelul de liniste si confort la deplasare - caracteristici de lunga durata ale vehiculelor Lexus - creand, de asemenea, o cabina mai spatioasa si mai confortabila.
Noul sistem DIRECT4 al Lexus permite controlul liber si independent al fortei de actionare a motorului cu cuplu ridicat la toate cele patru roti. Se va adapta pentru a oferi tractiune fata, spate sau integrala, in functie de situatia de conducere, ajutand la controlul poziției vehiculului. Acesta raspunde la utilizarea de catre conducator a acceleratiei si a volanului pentru a oferi performante puternice de acceleratie si virare, congruente cu intentiile soferului.
Directia este conectata prin fir, deci nu exista o conexiune mecanica la arborele de directie. Acest lucru ofera o corelatie mai directa intre functionarea directiei si forta de conducere, astfel incat vehiculul sa se poata roti cu un unghi de directie mai mic, ca raspuns la conditiile de conducere. Soferul va experimenta beneficiile acestei tehnologii avansate cu o precizie mai mare a directiei, care se potriveste intentiei sale. Sistemul complet electronic filtreaza, de asemenea, vibratiile nedorite de pe suprafata drumului, transmitand în acelasi timp senzatia de directie pentru a oferi si o experienta de conducere exaltanta.
SERIA DE INTERIOARE VIRTUALE
Pentru a sarbatori premiera mondiala a noului LF-Z Electric, un concept de masina electrica reprezentativ pentru urmatorul capitol din povestea marcii, Lexus a intrat in parteneriat cu 3 artisti si designeri inovatori pentru a redesena interiorul celui mai recent model concept.
O DIRECTIE VIITOARE PENTRU DESIGN-UL LEXUS
LF-Z Electric este un concept de studiu care prezinta modul in care va evolua designul Lexus, cu scopul de a crea o forma simpla si captivanta, cu proportii puternice si aspect distinctiv. Forma generala cuprinde o sectiune de cabina neteda, cu un nas scazut si un varf in spate - un design caracteristic, unic pentru vehiculele electrice. Rotile cu diametru mare sunt impinse spre colturile vehiculului, ajutand la coborarea centrului de greutate si creand o postura larga.
Designerii au preluat provocarea de a duce la urmatul nivel forma iconica a fusului Lexus pentru a realiza un nou „corp al fusului”, creand o noua expresie a arhitecturii vehiculului. Designul face legatura, de asemenea, cu performanta sistemului DIRECT4, modificarile dinamice dar fluide ale suprafetei usilor din fata si spate si o transformare atractiva a arcurilor rotilor.
In spate, un design orizontal simplu si curat se combina cu o forma care evidentiaza rotile pentru a genera o pozitie puternica. Luminile spate subtiri, orizontale, combinate cu un nou logo Lexus, simbolizeaza o noua generatie de design Lexus.
NOUL COCKPIT TAZUNA SI CONCEPTUL DE INTERIOR DESCHIS
Noul concept de cockpit Tazuna duce abordarea de baza a Lexus axata pe om la un nivel superior. Este inspirat de relatia dintre cal si calaret, unde comenzile sunt comunicate prin utilizarea fraelor, interpretate aici prin sincronizarea comutatoarelor de pe volan cu afisajul Head Up Display. Acest lucru permite soferului sa acceseze functiile si informatiile vehiculului in mod intuitiv, fara a fi nevoie sa isi deplaseze linia vizuala si pastrand in acelasi timp atentia pe drumul din fata.
Cockpit-ul este inima vehiculului, in timp ce tabloul de bord si alte elemente sunt pozitionate relativ jos fata de pasageri. Acest lucru creeaza un sentiment inviorator de deschidere si calitatea primitoare omotenashi a unui spatiu ospitalier in care fiecare detaliu a fost atent luat in considerare.
O conexiune fluida de la capota la usile din fata si spate confera spatiului o senzatie de cursivitate si de inalta calitate. Acoperisul panoramic din sticla adauga senzatia de spatiu deschis in intreaga cabina.
Sursele de informare ale soferului, cum ar fi afisajul frontal cu realitate augmentata (AR), ecranele tactile multimedia si alte elemente, sunt integrate intr-un singur modul, in timp ce comenzile sistemului de conducere sunt grupate in jurul volanului. Acest aspect sugereaza directia pe care o va aborda Lexus in stilul interior al vehiculelor din urmatoarea generatie, cu perspectiva in fata extinsa si linia de vizualizare a soferului adusa in mod natural spre inainte.
CARACTERISTICI AVANSATE PENTRU A IMBOGATI EXPERIENTA DE CONDUCERE
Inteligenta artificiala (AI) a LF-Z Electric ofera un sprijin constant si are un rol activ prin invatarea preferintelor soferului si a caracteristicilor comportamentale ale acestuia. Comunicarea vocala contribuie la usurința conducerii. Functia de recunoastere vocala utilizeaza cea mai recenta tehnologie AI pentru a recunoaste, invata si a se adapta la obiceiurile si preferintele soferului, oferind asistenta pentru sarcini precum planificarea rutelor de conducere si furnizarea de informatii despre destinatie. Aceasta interactivitate va construi un dialog intre AI si sofer, imbunatatind experienta de conducere si oferind suport ca un concierge de stil de viata.
O cheie digitala ofera familiei si prietenilor acces la masina fara a fi nevoie sa le oferiti o cheie fizica. Functiile vehiculului pot fi operate si cu ajutorul unui smartphone, cum ar fi blocarea si deblocarea usilor. Oferind furnizorilor de servicii acces la vehicul prin intermediul cheii digitale, soferii pot permite servicii precum livrarea pachetelor catre masina si schimbul de masini.
Usile folosesc un sistem E-Latch. Cand soferul sau un pasager se apropie de masina care poarta o cheie, manerul retractabil al usii devine vizibil automat; usa poate fi apoi deblocata si deschisa usor prin simpla atingere a unui senzor din interiorul manerului. Pentru a iesi din masina, usa poate fi deschisa apasand comutatorul de deschidere a usii. Senzorii de pe vehicul monitorizeaza zona înconjuratoare si avertizeaza asupra apropierii unui vehicul sau a unui biciclist, reducand riscul unui accident la iesirea din masina.
Acoperisul panoramic este realizat din sticla electrocromatica care poate fi estompata atunci cand este necesar si are functii de intimitate si iluminare care reflecta cerul noptii. Un panou tactil, pe centrul acoperisului, permite pasagerilor din fata si din spate sa comunice intre ei, in timp ce scaunele din spate au functii de masaj si inclinare.
Urmatoarea generatie de sistem audio Mark Levinson reproduce calitatea sunetului salilor de concert internationale in spatiul acustic al masinii. Controlul precis al difuzoarelor permite ca muzica sa fie savurata in conditii ideale, atat de sofer, cat si de pasageri. O functie de gestionare a sunetului, cu anularea zgomotului, poate filtra zgomotele ambientale din cabina, facilitand conversatia intre pasageri.
LF-Z ELECTRIC SPECIFICATII TEHNICE
Lungime (mm) | 4,880 |
Latime totala ( (mm) | 1,960 |
Inaltime totala (mm) | 1,600 |
Distanta intre punti (mm) | 2,950 |
Masa proprie (kg) | 2,100 |
Autonomie EV – WLTP (km) | 600 |
Tipul bateriei | Lithium-ion |
Capacitatea bateriei (kWh) | 90 |
Putere incarcare (kW) | 150 |
Metoda de racire | Lichid |
Acceleratie 0-100 km/h (sec) | 3.0 |
Viteza maxima (km/h) | 200 |
Putere maxima (kW)/Cuplu maxim (Nm) | 400/700 |
NOUL CENTRU DE AFACERI SI TEHNOLOGIE LEXUS SE DESCHIDE IN 2024
Lexus va deschide un nou centru de afaceri si tehnologie in Shimoyama, prefectura Aichi, Japonia, in martie 2024. Aceasta va aduce inginerii si designerii Lexus impreuna cu colegii lor de planificare a produselor.
Aici, atat masinile, cat si angajatii se vor dezvolta conducand si reparand vehiculele pe pistele de curse de la centru, care vor reproduce diverse conditii dure de drum din intreaga lume. Acest lucru este posibil datorita spatiului extins de la Shimoyama si peisajului sau natural deluros.
De asemenea, vor fi construite o noua cladire Lexus si un centru de conferinte / expozitii „Messe”, cu facilitati în care compania poate lucra la proiecte cu partenerii sai externi de afaceri. Ambele facilitati vor permite angajatilor Lexus si companiilor sau organizatiilor externe sa coopereze în mod deschis si agil pentru a aduce productia de automobile dincolo de limitele sale actuale.
Piatra de temelie a dezvoltării vehiculelor noi va fi o noua cladire Lexus cu trei etaje. Parterul va avea o zona care simuleaza aspectul unui garaj de la circuitul de curse Nürburgring, unde oamenii din toate pozitiile ierarhice pot colabora pe diverse proiecte, folosind instrumente digitale de ultima generatie pentru dezvoltarea agila a vehiculelor.
Aspectul spatiului de design de la etajul al doilea a fost elaborat pentru a maximiza creativitatea, cu modele de lut etalate la vedere. Aici, proiectantii, inginerii de productie, specialistii in aerodinamica si alti membri ai departamentului experimental pot colabora indeaproape pe idei noi, aflate in inima dezvoltarii designului Lexus.
Spatiul de birouri de la primul etaj are un design in plan deschis care va incuraja diferitele departamente sa lucreze împreuna si sa maximizeze creativitatea individuala. Pentru a accelera dezvoltarea concentrata pe masina, o abordare flexibila a muncii va permite angajatilor sa se deplaseze liber intre etaje ori de cate ori este necesar.
Cladirea Messe va incuraja si va crea cadrul pentru creativitatea cu partenerii de afaceri externi ai Lexus. Pe langa o sala multifunctionala, va avea o zona de garaj unde echipele si partenerii de afaceri se vor putea intalni pentru a vizualiza, evalua, lucra si interactiona cu vehiculele.
Dezvoltarea pistelor de circuit deja a inceput, iar testarea este deja in desfasurare pe un drum de tara de 5,3 km, care se ridica pana la 75 m si prezinta o gama de curbe diferite, folosind contururile naturale ale terenului. În total, vor exista aproximativ 10 piste de testare diferite, inclusiv un circuit de testare de mare viteza, dar si altele, care reproduc diferite suprafete de drum din intreaga lume.
Problemele importante ale coexistentei cu mediul local si comunitatile au fost atent luate in considerare in dezvoltarea centrului Shimoyama.
Eforturi mari sunt investite in menținerea si gestionarea mediului natural; elementele conservate, plantele native si animalele salbatice sunt prezente in aproximativ 70% din suprafata locatiei. Lexus lucreaza, de asemenea, pentru a sprijini regenerarea si conservarea padurilor si campurilor de orez din apropiere, denumite la nivel local satoyama (ecosisteme vecine care sunt strans legate de viata umana locala). Campurile de orez uscate si degradate sunt restaurate in habitatele zonelor umede, iar canalele de apa permanente sunt instalate in vaile din jur, pentru a oferi un refugiu pentru viata acvatica. In plus, au fost construite tuneluri si poduri pentru a pastra cat mai mult din topografia naturala si pentru a oferi habitate si rute de migratie pentru animale si plante.