„Conceptul LF-1 Limitless incorporeaza tehnologia imaginativa, creand in acelasi timp o legatura emotionala puternica cu soferul si pasagerii, prin imbogatirea experientei umane.” - Kevin Hunter, Presedinte, CALTY Design Research Inc.
Totul incepe cu proportiile corecte. Distanta exagerata care separa baza parbrizului de centrul axului ii confera modelului Lexus LF-1 un profil atletic, ce evoca mai degraba un turism mare decat un break. Cu cabina foarte joasa asezata pe sasiul cu tractiune spate si rotile indraznete de 22 de inci, de-abia acoperite de aripile bombate, LF-1 are o prezenta puternica, ce transmite de la prima privire performanta sa voluntara. Linia joasa a plafonului si inaltimea de rulare ridicata subliniaza si mai mult faptul ca acesta este un crossover conceput pentru performanta si practic.
Ca la toate modelele Lexus actuale, grila fusiforma de pe LF-1 este un element central al designului general. In cazul LF-1, aceasta este accentuata prin detalii care sugereaza inceputul grilei fusiforme in spatele autovehiculului si apoi continua catre fata. Grila in sine prezinta un design tridimensional cu culori create de CALTY. Muchiile care radiaza din emblema centrala sugereaza magnetismul care creeaza forme din pilitura de metal. LF-1 nu foloseste cromul, ci adopta iluminarea LED din jurul grilei, care intampina soferul.
„Modelele Lexus precum RX au contribuit la popularitatea globala a categoriei de Suv-uri de lux. Acest nou concept de crossover surprinde un viitor care implica un nivel inalt de capacitate dinamica si utilitate, combinat cu un design mai captivant si emotional, care speram sa provoace reactii in aceasta categorie”, spune Yoshihiro Sawa, Presedintele Lexus International.
Din profil, LF-1 prezinta o linie clara si fluida din fata spre spate, incepand cu linia aripilor care se extinde de la capota pana la partea de jos a stalpului D. Linia contrasteaza cu suprafetele mai complexe de dedesubt, cum ar fi aripa frontala lata si cu muchie marcata, urmata de portiera fata neteda si foarte concava. De acolo, caroseria se extinde din nou pentru a cuprinde roata din spate, oferindu-i modelului LF-1 o forma de clepsidra, caracteristica masinilor puternice legendare.
Un spoiler divizat atrage privirile in partea din spate a plafonului Lexus LF-1, care cuprinde, in acelasi timp, o serie de curbe si detalii interesante. Deschiderile frumos sculptate din fiecare colt pot arata ca niste tevi de esapament, dar sunt de fapt orificii de ventilatie pentru aerul provenit de la rotile din spate. Pragurile de deasupra acelor roti constituie suporturi robuste pentru stopurile sculpturale care se extind cu mult dincolo de caroseria metalica.
Deasupra stopurilor se afla o suprafata vasta din sticla, ce se extinde peste scaunele din spate, oferind o perspectiva completa asupra peisajului, datorita spoilerului divizat pe fiecare parte.