LEXUS DEZVALUIE UN CONCEPT DE IAHT SPORTIV
ORIGINEA
Acum cativa ani, Toyota Marine Department l-a invitat pe presedintele TMC, domnul Akio Toyoda sa petreaca cateva zile pe apa, conducand noua gama Ponam de iahturi premium, ce va fi lansata in Japonia in curand. Cu o bogata experienta de pilotaj, domnul Akio Toyoda a fost inspirat de puterea propulsoarelor diesel si de stabilitatea si manevrabilitatea cocii, cu un design avansat; din postura de Chief Branding Officer al Lexus International, a apreciat de asemenea si potentialul unui iaht premium, de performanta, ce poate complementa stilul de viata Lexus.
Aceasta a condus Departamentul Maritim la o viziune a modului in care un iaht premium, de performanta, poate extinde portofoliul marcii Lexus in noi domenii ale activitatilor recreative. Pe 12 ianuarie 2017, Lexus a dezvaluit rezultatele acestui proiect, un prototip functional pentru Lexus Sport Yacht, pe insula Di Lido din golful Biscayne, din Miami Beach, Florida.
DESIGNUL
Un brief tehnic pentru un iaht sportiv deschis, destinat turelor recreative de o zi, cu sase pana la opt pasageri, cu design si manevrabilitate avansate, propulsat de doua motoare Lexus V8 de inalta performanta a fost transmis catre Lexus Design Centre din Toyota City, Japonia.
In vara anului 2015, schitele conceptuale ale echipei de design au fost evaluate de catre Tokuo Fukuichi, Senior Managing Officer, Chief Officer of Global Design si Presedinte al Lexus International Co., Shigeki Tomoyama, Senior Managing Officer responsabil al Departamentului Maritim Toyota, si de catre Presedintele Toyoda.
Eforturile depuse au o deosebita valoare deoarece ne-au impulsionat energiile creative si ne-au propulsat imaginatia intr-o directie noua, in afara domeniului automobilistic, pe care il cunoastem foarte bine.” In decursul anului 2015, propunerea selectata a continat sa fie rafinata, in timp ce Departamentul Maritim a pus la punct procesele de constructie si echipare cu tehnologiile de bord specifice transportului naval.
Reprezentand doar un concept, Lexus Sport Yacht prezentat la Miami, este un exemplar unic, fara a beneficia de o viitoare transpunere in producția de serie. Pentru producerea acestui unic exemplar, Departamentul Maritim, bazandu-se pe capabilitatile de productie si expertiza inginereasca dovedite cu precadere in fabricarea manuala de structuri compozite cu dimensiuni mari, a selectat compania Marquis-Carver Yacht Group din Pulaski, Wisconsin, SUA.
CARACTERISTICI
Designul acestui concept de iaht sportiv Lexus prezinta o punte si coca îmninate fluid pe structura interioara, fiecare piesa fiind fabricata dintr-o singura bucata masiva de material compozit lucrat manual, din rasini epoxidice ranforsate cu tesatura din fibra de carbon, denumit material plastic ranforsat cu fibra de carbon, sau CFRP.
CFRP este tehnologia de constructie a masinilor de curse si a supercar-urilor precum Lexus LFA, avioanelor de inalta performanta, a schiurilor si bicicletelor de competitie precum si a iahturilor de curse.
Conceptul unic de constructie al iahtului sportiv Lexus, utilizand CFRP, a permis reducerea masei cu aproape 1,000 kg fata de un iaht similar fabricat din material plastic ranforsat cu fibra de sticla (FRP). Designul cocii prezinta o forma speciala, pentru reducerea rezistentei la înaintare si pentru augmentarea echilibrului si manevrabilitatii la viteza.
Conceptul este propulsat de doua motoare V8 benzina de 5.0 litri, bazate pe motorul de inalta performanta 2UR-GSE ce echipeaza modelele Lexus RC F coupe, GS F sport sedan si noul LC 500 grand tourer.
Fiecare motor produce peste 440 cai-putere / 446 DIN cp / 328 kW, propulsand iahtul cu viteze de peste 49 mile maritime pe oră (43 noduri) prin intermediul a doua elici externe controlate hidraulic. Acostarea este facila, direcția navei fiind controlata prin intermediul unui sistem cu elice, comandat prin joystick.
Capitanul controleaza si monitorizeaza sistemele de bord pe un ecran tactil color plasat in postul de comanda; ecranele prezinta informatiile de navigatie prin GPS, hartile digitale, cele ale radarului de suprafata, ale sonarului, sistemul de iluminat si sistemele de divertisment. Scaunul capitanului este reglabil, cu actionare electrica; cotierele se pliaza pentru a se transforma in strapontine laterale, pentru oaspeti speciali.
Cabina prova pentru pasageri este primitoare, fiind tapisata in piele si beneficiind de finisaje in lemn si sticla. Un pupitru, o sofa cu sase locuri si masa precum si instalatia de climatizare creeaza o atmosfera confortabila, intima.
Bucataria dispune de o plita cu doua arzatoare, chiuveta si frigider plasat sub blatul de lucru; toaleta, cu finisaje deosebite, include o cabina de dus.
Sistemul de divertisment audio-video integrat este conectat la internet, beneficiind de tehnologie 4G Wi-Fi & WAN. Reproducerea fisierelor audio este asigurata de un sistem de incinte acustice Revolution Acoustics montate pe exterior, ce utilizeaza suprafata plafonului drept traductor, semnalul fiind amplificat de un sistem digital Mark Levinson® Reference.
ISTORIC
Lexus, divizie a Toyota Motor Corporation, a fost fondata in 1989 in vederea dezvoltarii si producerii celor mai rafinate automobile, construite sub angajamentul asigurarii celor mai ridicate standarde ale serviciilor acordate clientilor. In 2011, Lexus International a fost desemnata drept o "companie in cadrul companiei" pentru coordonarea strategiilor centrale, a planificarii, designului, proiectarii si productiei.
Departamentul de Afaceri Maritime al Toyota Motor Corporation (TMC) a fost fondat in 1997 in vederea dezvoltarii iahturilor premium, utilizand tehnologii avansate si metodele de control al calitatii perfectionate in procesul de productie al autovehiculelor Lexus de lux. Linia Ponam a Toyota Marine include vase de pescuit sportiv din fibră de sticla, cu lungimi de 26 si 28 picioare, si iahturi de lux cu lungimi de 31-, 35-, 37- si 45-picioare, cu coci durabile si silentioase, fabricate din placi din aliaj de aluminiu A5083 complet sudate.
Modelele Ponam sunt propulsate de motoare turbodiesel de inalta eficienta, bazate pe cele care echipeaza modelele Lexus GX 300d (3.0 litri, turbodiesel, 4 cilindri) si LX 450d (twin-turbo diesel, V8, 4.5litri), vehicule utilitare de lux.
Toyota Ponam este liderul industrie de iahturi premium din Japonia. Din 1998 pana in 2002, Toyota Marine a dezvoltat si produs gama Epic, barci din fibra de sticlă destinate activitatilor recreative, vandute in principal pe piata americana, propulsate de motorul 1UZ-FE DOHC, V8 benzina, de 4.0 litri, ce echipeaza modelul Lexus LS 400 sedan de lux.
Marquis Yachts, LLC, este o companie privata independenta, cu sediul in Pulaski, Wisconsin, ce deseneaza, proiecteaza si produce marcile Marquis Yachts si Carver Yachts. Varful de gama al liniei Marquis este un iaht de lux, cu suprastructura triplu-etajata, de 73 picioare lungime, cu coca, punte si suprastructuri fabricate din material plastic ranforsat cu fibra de sticla (FRP).